Asiakastarina

Pitkäaikaiset asiakassuhteet ja tyytyväiset asiakkaat ovat toimintamme perusta.

Kiinteistön kunnosta huolehditaan kuin omastaan


Joen Isännöintipalvelu Oy on toiminut yhteistyössä Joensuun Kiinteistöpalveluiden kanssa jo pitkään – reippaasti toistakymmentä vuotta.

"Hyvä huoltoliike ja sen huoltomies ovat kuin isännöitsijän ylimääräinen silmä- ja korvapari kiinteistöllä, jota isännöitsijä käyttää toimintaa valvoessaan ja ohjatessaan", Joen Isännöintipalvelu Oy:n isännöitsijä ja yrittäjä Toivo Korhonen kiteyttää.

Isännöinnin ja kiinteistöhuoltoyhtiön roolit usein sekoittuvat keskenään. Isännöitsijä edustaa kiinteistön omistajaa ja huolehtii kiinteistön hallinnollisista tehtävistä sekä vastaa muun muassa huoltoliikkeen sopimuksen tarkoituksenmukaisuudesta. Kiinteistöhuoltoliikkeen tehtäviin taas kuuluvat sopimuksen mukaiset huoltotyöt, joita ovat esimerkiksi ulkoalueiden hoito kuten lumityöt, yhteisten tilojen siivous sekä monipuoliset vikakorjaukset ja muut tekniset huolto- ja korjaustoimet. Huollolla on myös 24/7 päivystys, jota isännöintitoimistolla ei ole.

"Isännöitsijänä en ole kiinteistöllä useinkaan fyysisesti läsnä, vaan johdan, ohjaan ja hallinnoin kiinteistön kunnossapitoa. Tässä työssä huoltoliike on tärkeä yhteistyökumppani", Korhonen täsmentää.

Taloyhtiön asukkaat ohjataan ensisijaisesti ottamaan yhteyttä omaan huoltoliikkeeseen, kun kyse on esimerkiksi oven aukaisusta, vikailmoituksista tai vaikkapa puutteista lumitöissä. Nopeimmin huolto- ja korjausapua saadaan paikalle tekemällä huoltopyyntö suoraan oman huoltoyhtiön yhteyshenkilölle, jonka yhteystiedot löytyvät mm. porrashuoneen ilmoitustaululta. Kiireettömissä asioissa voi pyynnön tehdä myös sähköisesti.

Joensuun kiinteistöhuolto on toiminnassaan hyvin aktiivinen ja huolehtivainen. Huollon henkilökunta huolehtii kiinteistön kunnosta kuin omastaan. "Olen iloinen, että huoltomies ottaa yhteyttä omatoimisesti isännöitsijään ongelmatilanteissa tai huomatessaan kehityskohteen. Pitkäaikaisen yhteistyön lisäarvoksi on muodostunut yhteinen sävel, jolloin kaikkea ei tarvitse erikseen hyväksyttää. Tiedämme molemmat, mikä on asukkaille ja kiinteistölle parasta", Korhonen toteaa.

Hyvin toimiva yhteistyö huoltoliikkeen ja isännöitsijän välillä näkyy suoraan kiinteistön käyttäjille, jolloin taloyhtiön asukkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun. Korhonen suosittelee Joensuun Kiinteistöpalveluita kiinteistönhuoltokumppaniksi hyvän palvelun sekä heidän monialaisen ja vahvan osaamisensa vuoksi.

"Asiat sujuvat heidän kanssaan mutkattomasti ja voin luottaa, että sovitut tehtävät hoidetaan. Joensuun Kiinteistöpalvelut on huolehtivainen toimija, aidosti kiinteistön omistajan ja asukkaan etua ajatteleva yhteistyökumppani. Yksi parhaista huoltoliikkeistä, olen varsin tyytyväinen", Korhonen lisää.

Isännöitsijä Toivo Korhonen, Joen Isännöintipalvelu Oy